Bij ons werk je aan je toekomst

Hier krijg je een breed aanbod voor je toekomst

Naast dat de kinderen het ontzettend leuk vinden om te doen en om nieuwe dingen te ontdekken, leren we de kinderen op andere manieren te denken en te werken. Tijdens de wetenschap & technieklessen richten we ons naast een breed aanbod vooral op een aantal vaardigheden:
  1. Creativiteit: Creatief in het denken in (creatieve) oplossingen als creatief in het doen.
  2. Samenwerken: Samenwerking tussen leerlingen, maar ook tussen leerling en leerkracht.
  3. Ict-geletterdheid: Het gebruik maken van de techniek en weten hoe je het goed kan inzetten
  4. Kritisch denken: Zelfstandigheid en projectmatig werken
  5. Communiceren: het gebruik maken van de vele mogelijkheden als social media
  6. Probleemoplossende vaardigheden: Het weten te gebruiken van kennis. Het efficiënt zoeken, vinden en toepassen daarvan
  7.  Sociale- en culturele vaardighedenMaatschappelijke betrokkenheid, respect hebben voor een ander, weten hoe je met elkaar om moet gaan.

Vaardigheden voor de toekomst

Er worden andere vaardigheden gevraagd in de toekomst van onze kinderen dan vroeger. Ons onderwijs richt zich op deze vaardigheden. Naast wetenschap & techniek worden bovengenoemde vaardigheden ontwikkelt tijdens alle andere lessen door onze manier van werken.